Sunday 22 May 2011

人间烟火

最近简、雅诗、和卫星很常来探望我。卡卡事件后,他们知道我是真的很累了,为这样无奈可悲的人、事、物。
这一个家,如今不再美丽。
而如今的我,也不知该何去何从。
曾经只想单纯地服事,却茫然不知简单想法的背后原来还有如此复杂的人事。
卫星昨夜来找我谈天。他说了很多故事,很多不为人知的内幕,听得我久久不能合起那张开的口。我可以想像自己那时的表情有多滑稽,双眼应该睁得不能再大。
因为时间关系,卫星保留了许多。
到了最后我抽口气,惊讶发现自己反而有些庆幸他没有再说下去。
有些事不知道可能会比较好…我看着他说。
是的,他们常说无知的人最幸福。但是,我想自己还是情愿知道实情,虽然或许很伤人。他淡然地对答,仿佛在述说他与朋友之间的纠结。
「我还是想知道,即使知道会受伤。」在回程的车子里,这样的一句话在我的脑子里盘旋。
面对卫星,我仿佛看见当年的自己。但是,多年以后我却发现自己不再那么执著了。
对于有些事、有些人,点到为止就好。

2 comments:

  1. Dear dear, I know many things happened lately.. and many changes have happened.. old HO left, new HOs joining, HOs become MOs, many friends left or changed department...things are getting more complicated when the ex-colleagues (same level as HOs) now become different departmental MOs... and surely politics happened...
    take care and God bless... just want to let you know you are a great senior and MO and surely a caring DOCTOR.... :) God knows and patients can tell too.. :) Hang on there, your holiday is just one week away.. :) and hope you have a good break and recharge yourself and continue the journey.. :)

    ReplyDelete